torsdag den 7. november 2013

Comeback med: Rejesuppe med koriander og ingefær

Så blev det da vist også tid til at jeg fik lidt gang i den her blog igen :) Efter jeg kom hjem fra Indien, har jeg simpelthen bare haft mange andre ting at gå op i, og lysten til at føre en blog har ikke lige været der. Jeg har dog hele tiden vidst, at jeg da gerne ville tage det op igen.
Jeg er ikke en af de bloggere der kan garantere et dagligt indlæg. Jeg skriver når jeg har noget, og når jeg har lyst, så jeg håber selvfølgelig, at dem der allerede følger med, vil blive ved med det :)

Jeg ligger ud med en opskrift på en suppe, som jeg lige har lavet idag. Synes selv den var rigtig lækker, nem og billig, så den får i :) (beklager det lidt dårlige billede :p )


Opskrift

Ingredienser
1 skalotteløg (man kan også bruge et rødløg, det gjorde jeg)
2 fed hvidløg
1 tsk knust korianderfrø
2 cm frisk ingefær
1 dåse kokosmælk
1 lime
10 tigerejer (jeg har bare brugt alm. grønlandske rejer, som også fungerede rigtig fint)
evt. frisk koriander til pynt

Hak løg og hvidløg fint. Riv ingefær.

Kom løg, hvidløg, ingefær og knust koriander i en gryde med olivenolie og steg et par minutter. Krydr med salt og peber.
Tilsæt kokosmælk og varm suppen godt op. Lad den simre i ca. 5 min.
Tilsæt rejer og limesaft og lad suppen koge videre ved svag varme, indtil rejerne har taget farve.
Tilsæt evt. lidt chili.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar